Eurocopter EC135T1 8255 (German Army Aviation School in Bückeburg)
Eurocopter opracował dwie wersje śmigłowca, różniące się zespołem napędowym: EC-135P2, są to dwa silniki Pratt & Whitney PW 206B, a dla wersji EC-135T2, dwa silniki Turboméca Arrius 2B2. Pierwszy lot śmigłowca odbył się 15.02.1994 r. Śmigłowiec EC-135 stał się jednym ze sztandarowych produktów koncernu Eurocopter. Wszedł do eksploatacji w 1996 r.
Śmigłowce EC-135 używane są do: ratownictwa medycznego, misji poszukiwawczo-ratowniczych, w służbach bezpieczeństwa państwa oraz użytkowych i transportowych. Zostały dostarczone do Austrii, Czech, Danii, Hiszpanii, na Litwę, Niemiec, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, USA, Wielkiej Brytanii. W Rumunii maszyny będą montowane w zakładach Brasov, w których udziały wykupił koncern Eurocopter.
Siedmiomiejscowy śmigłowiec w układzie klasycznym o konstrukcji mieszanej, metalowo-kompozytowej. Załoga- 1-2 osoby, w wersji sanitarnej- 1 lub 2 chorych na noszach oraz 3 członków personelu medycznego.
Wirnik nośny czterołopatowy z głowicą bezprzegubową. Konstrukcja łopat całkowicie kompozytowa. Ich końcówki zostały specjalnie ukształtowane w celu obniżenia poziomu wytwarzanego hałasu.
Wirnik ogonowy to otunelowane śmigło, nazywane fenestronem.
W tylnej części belki ogonowej zamontowane jest usterzenie poziome z pionowymi płytami brzegowymi, a także statecznik pionowy, w którego strukturę wkomponowano otunelowane śmigło ogonowe.
Średnica wirnika- 11,2 m, długość całkowita- 12,16 m, wysokość całkowita- 3,51 m.
Masa własna- 1490 kg, masa użyteczna- 1345 kg, masa startowa max- 2835 kg.
Prędkość max- 287 km/h, prędkość max lotu poziomego- 262 km/h, prędkość przelotowa- 231 km/h, prędkość wznoszenia max- 11,7 m/s, pułap operacyjny- 6095 m, pułap zawisu z wpływem ziemi- 4570 m, pułap zawisu bez wpływu ziemi- 3880 m, zasięg max- 640, zasięg max wersji o wydłużonym zasięgu- 820 km, czas lotu max- 3 h 25', czas lotu max wersji o wydłużonym zasięgu- 4 h 27'.
Komentarze
Prześlij komentarz